Skal du lave marketing gennem TikTok?

Skal du lave marketing gennem TikTok?

9. september 2021 0 Af Redaktionen

Du har med garanti hørt om TikTok – det nye store sociale medie fænomen. Det er en god ide at spørge sig selv som virksomhedsejer, hvorvidt man egentlig skal fokusere på noget marketing for firmaet gennem TikTok. Alt afhængigt af hvilken målgruppe du prøver at ramme, så kan det være en meget god ide at gøre.

Læs mere om, hvorfor det i nogle tilfælde kan være en god ide at lave marketing gennem TikTok og hvordan du i så fald kan gøre det helt rigtigt.

Det kommer an på din målgruppe

Svaret på hvorvidt du skal investere i marketing på TikTok kommer som sagt meget an på, hvilken målgruppe du prøver at ramme. Hvis du gerne vil have fat i det lidt ældre segment, så er det for eksempel spild af tid at fokusere på TikTok. Det er ikke dem, der bruger denne sociale medie platform særlig meget.

Det er i stedet den yngre generation, som du rigtig kan få fat på, hvis du vælger at lave marketing gennem TikTok. Og det kan være en af grundene til hvorfor du netop gerne vil gøre det. Hvis dine produkter eller services retter sig netop til det yngre segment af samfundet, så er det helt genialt at prøve at nå ud til dem gennem TikTok.

Der er rigtig mange individer af det yngre segment af samfundet, som bruger mange timer hver dag på deres mobil. Og en stor del af denne tid bliver brugt på TikTok eller lignende sociale medier. Det er derfor også en god ide at investere i marketing på netop disse sider.

Gør det rigtigt at hyr en professionel

Hvis du gerne vil i gang med at lave marketing for TikTok, så er det vigtigt at gøre det ordentligt. Ellers kan det meget hurtigt virke malplaceret og som om du er ’gammel med de unge’.

Det er en god ide at hyre en professionel til at styre din kampagne på TikTok og også lignende sociale medie platforme, hvis du gerne vil brede dig ud til disse også. Der findes en del personer derude, som har lært det meste om hvad det vil sige at lave god marketing på TikTok. Det er netop en af disse personer, som du skal have fat på.

Hvis du ender med at lave marketing på TikTok, som ikke passer ind, så vil dette også blive husket. Og det vil ikke afspejle godt på dit brand.